Frequently Asked Questions
Reservations
Hoe maak ik een reservering?
Wanneer u rechtstreeks bij Villa Magnolia boekt, betaalt u de beste prijs voor uw verblijf. Wanneer u boekt via een online reisbureau zoals Booking.com, moeten wij commissie betalen waardoor u een hogere prijs betaalt. Rechtstreeks bij ons boeken kan via de website, via de e-mail: info@villamagnolia.nl of telefonisch via: +31 (0) 118 – 581980 (tussen 11:00 en 16:00 uur heeft u de meeste kans om een medewerker van de receptie te spreken)
Hoe maak ik een reservering?
Als u uw reservering wilt wijzigen of annuleren, vragen wij u een e-mail te sturen aan: info@villamagnolia.nl. U kunt uw reservering tot 30 dagen voor aankomst annuleren zonder bijkomende kosten. Dit geldt voor alle accommodaties met uitzondering van de vakantiewoningen. Na deze datum worden er kosten in rekening gebracht. Wij adviseren u dan ook om een annuleringsverzekering af te sluiten bij uw verzekeringsmaatschappij.
Annuleringen voor vakantiewoningen dient u schriftelijk te melden aan Villa Magnolia. De annuleringsvoorwaarden leest u hier.
Meer flexibiliteit? Met onze omboekgarantie kunt u binnen de annuleringstermijn tot 3 dagen voor aankomst uw reservering kosteloos (om welke reden dan ook) wijzigen naar een andere periode. U betaalt hiervoor €10,00 per nacht. De voorwaarden leest u op onze reserveringspagina.
Kan ik flexibel annuleren?
Wanneer u meer flexibiliteit wilt kunt u onze omboekgarantie reserveren. Met onze omboekgarantie kunt u binnen de annuleringstermijn tot 3 dagen voor aankomst uw reservering kosteloos (om welke reden dan ook) wijzigen naar een andere periode. U betaalt hiervoor €10,00 per nacht. De voorwaarden leest u op onze reserveringspagina.
Kan ik een verblijf cadeau geven?
Wij bieden twee mogelijkheden:
1. U kunt bij ons een voucher kopen van een vastgestelde waarde. Hiermee kan de ontvanger dan zelf de keuze maken voor een datum, verblijfsduur en kamertype. Voordeel van dit type is dat de ontvanger flexibel is in de besteding hiervan.
2. U kunt er ook voor kiezen om de kamer en het aantal nachten vast te leggen. U kiest dan als schenker het kamertype uit en een prijs gekoppeld aan een bepaalde periode in het jaar. Voordeel van deze wijze is dat de financiële waarde van de voucher niet zichtbaar is.
De vouchers kunnen ter plekke bij ons worden gekocht of online via een formulier en hebben een geldigheidsduur van twee jaar. Voor de aanvraag van een voucher online en voor meer informatie verwijzen wij u naar de pagina ‘cadeaubon’ op onze website.
Kan ik meerdere kamers reserveren?
Het is mogelijk om meerdere kamers tegelijk te reserveren. Wij verzoeken u vriendelijk om uw aanvraag voor meerdere kamers te mailen naar info@villamagnolia.nl in plaats van te bellen, zodat wij u een passend aanbod kunnen doen.
Kan ik met kinderen verblijven in Villa Magnolia?
Ook jonge gasten zijn bij ons van harte welkom. In de Villa bestaat de mogelijkheid om aangrenzende kamers te boeken die met een tussendeur aan elkaar verbonden zijn of om extra bedden of kinderbedjes te plaatsen. Zo kunt u met de hele familie samen genieten van het verblijf! De kamers bevinden zich altijd op de begane grond. Wij hebben de mogelijkheden hier voor u op een rijtje gezet.
Ik heb een Gift For You, Bongo, Wonderbox of Vivabox bon. Kan ik deze bij jullie inleveren?
Het is mogelijk om bij Villa Magnolia te overnachten tegen inleveren van verschillende bonnen. Wij accepteren de volgende bonnen:
- Gift for you (Chique overnachten) Let op: met deze bon kunt u t/m 31 maart 2023 bij ons overnachten. Daarna nemen we deze bonnen niet meer aan.
- Wonderbox (1001 droomnachten en vorstelijk overnachten) Let op: met deze bonnen kunt u t/m 31 maart 2023 bij ons overnachten. Daarna nemen we deze bonnen niet meer aan.
- Bongo *
- Smartbox*
- Erfgoedlogies
- Vivabox
Het is niet mogelijk om bonnen in te leveren tijdens het hoogseizoen en feestdagen. In het schouderseizoen accepteren wij alleen bonnen van zondag t/m donderdag en kunt u maximaal vier weken voor aankomst boeken. Voor alle voorwaarden en de beschikbaarheid kunt u contact opnemen via: info@villamagnolia.nl. Graag noteren welk type bon u heeft. Zo heeft Wonderbox bijvoorbeeld ‘1001 droomnachten’ of ‘vorstelijk overnachten’ en Gift for you ‘chique overnachten'. Pas als uw reservering schriftelijk door ons is bevestigd, dient u de bon te verzilveren.
* Bongo en Smartbox zijn de enige bonnen die wel online gereserveerd kunnen worden.
Ik heb een voorkeur voor een kamer, kan ik deze doorgeven?
Indien u een voorkeur aangeeft met betrekking tot de gereserveerde kamer, zullen wij hiervoor onze uiterste best doen maar kunnen dit niet garanderen (onbetaalde preferentie en dus geen garantie). Wanneer u deze garantie wel wilt hebben brengen wij bij een verblijf korter dan 7 nachten € 10,00 preferentiekosten per kamer per nacht in rekening (betaalde preferentie en wel garantie). Voor langere verblijven garanderen wij de preferentie kosteloos.
Ik ben minder mobiel, wat zijn de mogelijkheden?
Is het voor u een bezwaar om trap te open? Geef dit dan ruim van te voren aan ons door, we hebben namelijk geen lift in het hotel en kijken dan graag naar de mogelijkheden op de begane grond. Houd er rekening mee dat de tweepersoonskamers zonder balkon of terras zich alleen op de eerste verdieping bevinden.
Hebben jullie ook aanbiedingen?
Ja zeker! Klik hier voor de actuele aanbiedingen.
Zijn huisdieren toegestaan?
Huisdieren zijn helaas niet toegestaan. Een uitzondering geldt voor blindengeleidenhonden, zij zijn wel toegestaan in Villa Magnolia.
Payments
Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?
Bij het maken van een reservering zal u worden gevraagd om een aanbetaling over te maken of een garantie te geven middels uw creditcard. Bij vertrek kunt u bij de receptie op verschillende manieren betalen. Wij accepteren Visa- en Mastercard en contante betalingen in Euro. Houd er rekening mee dat u helaas niet kunt betalen met biljetten van € 200 en € 500. Wij geven de voorkeuring aan betaling per pin. Dit kan zowel met Maestro als V-Pay kaarten.
Moet ik mijn creditcardgegevens verstrekken?
Voor reserveringen vragen wij minimaal 50% aanbetaling of wel een garantstelling met uw creditcardnummer en vervaldatum. U heeft dus de keuze waardoor het niet noodzakelijk is om een creditcard in bezit te hebben of uw gegevens met ons te delen.
Wij maken gebruik van een versleutelde opslag waardoor de gegevens die u met ons deelt veilig zijn.
Hoeveel toeristenbelasting betaal ik?
U betaalt € 2,00 toeristenbelasting per persoon, per nacht.
Check-in & Check-out
Kan ik bij het hotel parkeren?
Direct voor het hotel heeft Villa Magnolia voldoende, gratis parkeerplekken voor al onze gasten. Villa Magnolia beschikt ook over 2 oplaadpunten voor elektrische auto’s. 1 oplaadpunt is universeel en 1 oplaadpunt is specifiek voor Tesla’s.
Kan ik mijn bagage ergens opslaan als ik vroeg aankom/vertrek?
Villa Magnolia heeft geen aparte ruimte om de bagage beveiligd op te slaan. Wanneer u voor 14:00 uur aankomt en de kamer nog niet gereed is, kunt u de auto alvast op ons parkeerterrein parkeren of kan de bagage eventueel op de uw kamer gezet worden.
Hoe laat kan ik inchecken?
Onze receptie is geopend van 08:00 tot 17:30. De check-in tijd is vanaf 14:00 uur, u bent er dan van verzekerd dat uw kamer gereed is. Wanneer u vroeger wilt aankomen is dit bijna altijd mogelijk mits dit aan u bevestigd is. De sleutel van uw kamer ophalen is namelijk vaak al mogelijk vanaf 11:00 uur, maar houdt er dan rekening mee dat de kamer nog niet gereed is. Wilt u later inchecken dan 17:30 uur? Geen probleem! Gelieve dit wel tijdig aan ons door te geven, zodat wij de sleutel instructies met u kunnen delen.
Wat zijn de openingstijden van de receptie?
Zaterdag t/m donderdag: van 08:00 tot 17:30
Vrijdag: van 08:00 tot 19:30
Tot hoe laat kan ik uitchecken?
Voor alle accommodaties geldt uitchecken tot 10:30 uur. Uitgezonderd de vakantiewoningen, hier geldt uitchecken voor 10:00 uur. Het is ook mogelijk om een late check-out aan te vragen. Deze service verlenen wij op basis van beschikbaarheid. Een late check-out is namelijk alleen mogelijk als de kamer op de dag van vertrek niet opnieuw is verhuurd. De kosten hiervoor bedragen € 15,00 voor een late check-out tot 12:00 uur en € 35,00 voor een late check-out tot 16:00 uur. Mocht u gebruik willen maken van deze service, dan kunt u dit tot de dag voor vertrek (tot 17.00 uur) bij de receptie melden.
Tijdens uw verblijf
Mag ik roken in het hotel?
Villa Magnolia hanteert een strikt niet-roken beleid. Sommige kamers hebben een balkon of terras waarop gerookt mag worden. Tevens mag er gerookt worden in de tuin of op het terras. Wanneer er wel gerookt wordt op de kamer, zien wij ons genoodzaakt om € 250,00 in rekening te brengen voor reinigingskosten.
Hoe vaak wordt mijn kamer schoongemaakt?
Hotelkamers in de Villa en Boerderij ’t Hof Janse
Wanneer u in de Villa of boerderij ’t Hof Janse verblijft heeft u zelf de keuze om aan te geven wanneer u kamerschoonmaak wenst. Dit is dagelijks mogelijk, maar we doen dit niet meer standaard, onder meer vanuit duurzaamheidsperspectief. U heeft de keuze voor volledige kamerschoonmaak of alleen voor schone handdoeken.
Studio’s/Penthouses
Wanneer u in één van onze studio’s/penthouses verblijft worden handdoeken in de regel na vier dagen vervangen en beddengoed na een week. Indien u dit vaker wenst, is dit tegen een geringe meerprijs uiteraard mogelijk. Het is ook mogelijk om de studio’s/penthouses tussentijds te laten schoonmaken (met uitzondering van de eindschoonmaak en kosten). Er worden dan schoonmaakkosten in rekening gebracht van € 35,00 per medewerker per uur. Daarnaast vindt u schoonmaakmiddelen en materialen in een wasruimte (met wasmachine, wasmiddel en droger) waar u gratis gebruik van kunt maken.
Vakantiewoningen
Het is mogelijk om uw vakantiewoning tussentijds te laten schoonmaken (met uitzondering van de eindschoonmaak en kosten). Er worden dan schoonmaakkosten in rekening gebracht van €35,00 per medewerker per uur. Daarnaast vindt u schoonmaakmiddelen en materialen in de wasruimte aan de achterzijde van het studiogebouw (met wasmachine, wasmiddel en droger) waar u gratis gebruik van kunt maken.
Welke restaurants in de omgeving bevelen jullie aan?
Hier vindt u een overzicht van onze favoriete restaurants in de omgeving. Wij hebben in samenspraak met onze vaste gasten een aantal restaurants geselecteerd waarbij wij er zeker van zijn dat u zult genieten van al het heerlijks dat Zeeland culinair te bieden heeft. Laat het ons vooral weten indien wij u kunnen helpen bij het maken van een tafelreservering.
Welke tips voor de omgeving bevelen jullie aan?
Wanneer u in Villa Magnolia verblijft maken wij wekelijks een overzicht met tips in de omgeving. Daarnaast hebben we in de hal van de Villa een groot aanbod aan diverse flyers met activiteiten in de omgeving en kunt u altijd terecht bij één van onze medewerkers die zelf in de omgeving wonen en als geen ander weten wat er in de omgeving te doen is (ook buitenom het hoogseizoen) Wij delen alvast een aantal tips met u via onze bezienswaardigheden pagina.
Ik reis met kinderen, wat zijn tips voor activiteiten in de omgeving?
Er is genoeg te doen voor de hele familie in Oostkapelle en omgeving. Op deze pagina delen we een aantal tips voor uitstapjes en eetgelegenheden.
Accommodaties
Wat voor verschillende kamertypes hebben jullie?
Op ons landgoed van bijna 5 hectare bieden we volop keuze uit verschillende kamers, studio’s, penthouses en suites. In de Villa vindt u comfortabele gastenkamers. Boerderij ’t Hof Janse biedt een luxueuze gastenkamer en twee prachtige suites. De studio’s en zelfvoorzienende Penthouses vindt u in een apart gebouw. Tot slot zijn er comfortabele vakantiewoningen te huur voor groepen van twee tot zes personen.
Welke faciliteiten hebben jullie op de kamers?
Alle accommodaties beschikken over de benodigde faciliteiten en bieden alle comfort die u nodig heeft. Onder 'accommodaties' in onze menu balk vindt u onze verschillende accommodatietypes met daarbij een gedetailleerd overzicht van alle faciliteiten per accommodatie type.
Wat zijn de opties voor een extra bed/babybed?
Het is mogelijk om extra bedden of kinderbedjes te plaatsen. Wij verzoeken dit bij uw boeking reeds aan te geven. Op deze pagina vindt u een overzicht met mogelijkheden voor extra bedden of babybedjes.
Vakantiewoning/Studio’s/Penthouses
Voor een extra bed geldt een toeslag van € 30,00 per nacht en voor een babybed is dit € 15,00 per nacht.
Villa
Voor een extra bed geldt een toeslag van €25,00 per nacht en voor twee extra bedden is dit € 40,00. Voor een babybed is de toeslag € 10,00 per nacht.
Faciliteiten & Service
Zijn er faciliteiten voor mindervaliden?
Wij hebben momenteel geen voorzieningen voor mindervaliden.
Is er WiFi beschikbaar?
In alle accommodaties en openbare ruimtes is Wi-Fi beschikbaar. Het is een open netwerk en hier heeft u geen inloggegevens voor nodig.
Kan ik bij jullie fietsen huren?
Een van de beste manieren om de omgeving te ontdekken is met de fiets! Wij verhuren verschillende soorten fietsen: stadsfietsen (€ 9,50 per dag) en elektrische fietsen (22,50 per dag).
Ik breng mijn eigen fiets mee, kan ik deze ergens stallen?
Wij hebben twee overdekte fietsenstallingen (niet afgesloten) waar u uw fiets kunt stallen.
Kan ik mijn kleding wassen of is er een was service?
Achter ons studiogebouw bevindt zich een wasruimte met een wasmachine en droger waar u gratis gebruik van kunt maken. Wasmiddel is hier ook aanwezig.
Is er een gym?
Villa Magnolia beschikt niet over eigen gym. Wel zijn onze tuinen groot genoeg om een rustig plekje op te zoeken voor bijvoorbeeld yoga. Ook zijn er in de buurt diverse sportscholen waar u terecht kunt. Onze medewerkers vertellen u hier graag meer over.
Kan ik mijn elektrische auto bij jullie opladen?
Villa Magnolia beschikt over 2 oplaadpunten voor elektrische auto’s. 1 oplaadpunt is universeel en 1 oplaadpunt is specifiek voor Tesla’s. Deze oplaadpunten zijn alleen beschikbaar voor hotelgasten.
Kan ik mijn evenement/bruiloft bij jullie vieren?
Op aanvraag organiseert Villa Magnolia in de Orangerie bijzondere evenementen zoals wijnproeverijen, bruiloften, lezingen, herdenkingsdiensten etc. Er is veel mogelijk qua opstelling in deze ruimte, laat ons vooral weten wat uw wensen zijn via info@villamagnolia.nl. Wij nodigen u uit om uw bezoek compleet te maken met een overnachting in één van onze karakteristieke accommodaties.
Hebben jullie een vergader ruimte?
Wij verwelkomen u graag in onze Orangerie voor vergaderingen. Er is veel mogelijk qua opstelling in deze ruimte, laat ons vooral weten via info@villamagnolia.nl wat uw wensen zijn.
Eten en drinken
Wat zijn de mogelijkheden voor ontbijt?
Het is mogelijk om bij alle accommodaties te genieten van ons lokale, vegetarische ontbijt. Als u een kamer heeft geboekt in de Villa of in boerderij ’t Hof Janse is het ontbijt bij uw kamerprijs inbegrepen. Een verblijf in een vakantiewoning of studio/penthouse is exclusief ontbijt, maar ook daar heeft u de mogelijkheid om het ontbijt bij te boeken.
Prijzen ontbijt per persoon, per dag:
- bij de kamers in de Villa en boerderij ’t Hof Janse is dit inclusief
- € 14,95 als u ontbijt vooraf bijboekt voor het gehele verblijf (€ 6,75 voor kinderen van 3 tot 11 jaar)
- € 17,95 als u ter plaatste of eenmalig het ontbijt bijboekt (€ 8,75 voor kinderen van 3 tot 11 jaar)
Kan er bij het ontbijt rekening worden gehouden met allergie en/of speciale diëten?
Natuurlijk is dit mogelijk, gelieve dit aan te geven op het ontbijt formulier wat u ontvangt bij aankomst.
Ik heb zin in een consumptie, kan ik dit ergens halen?
Alle accommodaties zijn voorzien van een eigen koelkastje. Daarnaast bieden wij u de mogelijkheid om zelf u perfectie drankje te mixen in onze ‘Honesty Bar’. Deze bar vindt u in de oude keuken van de Villa. We bieden een ruime selectie likeuren, dranken en fris, maar ook sappen van onze lokale leverancier. Ook vindt u een grote verscheidenheid aan snacks en snoepgoed. We verzoeken u om zelf te noteren wat u heeft gebruikt en de kosten hiervoor worden bij vertrek in rekening gebracht.
Hebben jullie een restaurant?
Wij serveren alleen het ontbijt in onze Orangerie. U kunt dus niet bij ons terecht voor lunch en diner. Wel kent Walcheren een overvloed aan goede eetgelegenheden. Daarom hebben wij, in samenspraak met onze vaste gasten en medewerkers, een aantal restaurants geselecteerd waarbij wij er zeker van zijn dat u zult genieten van al het heerlijks dat Zeeland culinair te bieden heeft. Hier kunt u onze restaurantgids alvast bekijken.
Overige vragen
Hoe kan ik een media verzoek indienen?
Villa Magnolia heeft een uniek verhaal te delen dat het beste verteld kan worden in media editorials. Een media verzoek kan ingediend worden bij onze medewerker Marketing & Sales (office@villamagnolia.nl). Deze medewerker is uw directe contact met Villa Magnolia zodat de communicatie zo soepel mogelijk verloopt en wij uw wensen kunnen vervullen. Hoge-resolutie foto’s om uw verhaal te illustreren zijn uiteraard beschikbaar.
Wat doen jullie op het gebied van duurzaamheid?
Duurzaamheid zit in ons DNA. Bij Villa Magnolia streven wij ernaar onze gasten ten volle te laten genieten en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat toekomstige generaties dat ook kunnen blijven doen. Door zowel groen te handelen en anderzijds sociaal te handelen is duurzaamheid voor ons geen optie, maar een standaard. Neem vooral een kijkje op onze duurzaamheidspagina om te lezen wat wij allemaal op het gebied van duurzaamheid doen.
Ik ben op zoek naar een stageplaats/baan. Hoe kan ik met jullie in contact komen?
Ontdek de mogelijkheden bij Villa Magnolia op onze carrière pagina. Mocht er geen passende vacature bijstaan, dan kun je ons altijd een open sollicitatie brief sturen naar info@villamagnolia.nl of neem contact op via 0118-581980.
Opzoek naar een stageplek? Wij zijn een erkend leerbedrijf en we kijken graag samen naar de mogelijkheden binnen Villa Magnolia. Op deze pagina vind je alvast wat meer informatie en anders kun je een e-mail sturen naar info@villamagolia.nl of telefonisch contact opnemen via 0118-581980.
Contact
Is the answer to your question not listed? We like to help you! You can reach us by e-mail, telephone and post at the following address:
Villa Magnolia
Oude Domburgseweg 20
4356 CC Oostkapelle
+31 (0) 118 - 581 980
info@villamagnolia.nl
Or fill in our contact form: